Kiedy warto uruchomić w firmie audyt wewnętrzny

Zarządzanie przedsiębiorstwem w sposób efektywny nie jest sprawą prostą. Oprócz wiedzy i doświadczenia z tym związanych trzeba mieć do tego określone zdolności. Jak w każdym zawodzie jednym jest łatwiej się czegoś nauczyć niż innym. Przez to mamy dobrych i kiepskich fachowców. Nieprawdą jest, że każdy może wykonywać dowolny zawód. Mamy predyspozycje do pracy w określonych branżach. Rozpoznanie u siebie takich zdolności może nam ułatwić życie, a więc warto to sprawdzić czy bardziej nam pasuje wykonywanie prac fizycznych, czy umysłowych. A jak już to określimy, to czy bardziej wolimy pisać, czy też liczyć. Jak bardzo ścisły i precyzyjny jest nasz umysł. Praca w audycie wymaga nie tylko myślenia analitycznego, liczenia na wysokim poziomie abstrakcji, ale także umiejętności kierowniczych, kontrolnych, delegowania uprawnień. Poza tym rzetelności w podejściu do pracy i bezwzględnej uczciwości.

Audytor wewnętrzny jest bardzo przydatny w firmie. Dział ten sprawdza się przede wszystkim w dużych przedsiębiorstwach. Praca audytora będzie polegać tu na ciągłym monitorowaniu zasadności przedsięwzięć finansowych, procesów biznesowych oraz strategii rozwoju ekonomicznego firmy. Zadaniem audytora jest ścisła współpraca z kadrą kierowniczą, monitorowanie przebiegu procesów decyzyjnych i prac działów rachunkowo-finansowych. Praca na tym stanowisku wymaga też pewnych cech osobowościowych, by stać się cenionym fachowcem w swojej dziedzinie. Audyt wewnętrzny jest potrzebny w dużych przedsiębiorstwach, gdzie bilans jest corocznie kontrolowany Wówczas wszelkie przedsięwzięcia prowadzone w przedsiębiorstwie są transparentne i poparte autorytetem audytora wewnętrznego. Audyt zewnętrzny wówczas przebiega dużo sprawniej, o ile w ogóle zachodzi potrzeba jego powoływania. Z tego względu posiadanie w przedsiębiorstwie audytora jest pociągnięciem z punktu widzenia zarządu znakomitym strategicznie. Uwalnia od wielu dodatkowych działań w dziale księgowo-rozliczeniowym, a także lepiej wpływa na wiarygodność i wizerunek firmy na zewnątrz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *